Wednesday, August 06, 2008

minus en plus två.

idag (ganska nyss faktiskt) tog jag cykeln för att cykla upp till fridhemsplan för diverse ärenden. eftersom mitt bankkort varit lite struligt i vissa affärer tänkte jag ligga steget före och ta ut pengar i automat, väldigt old school. väl vid automaten ser ja knappt vad det står på skärmen för solen lyser rakt på men jag sätter in mitt kort, slår min kod och så plötlsigt kommer det upp en ruta där det står att automaten tagit mitt kort och att jag måste gå till min bank om ja vill kolla upp det. VA? VADDÅ TAGIT? man tar väl för fan inte andras grejer???? så ja kutar in på första bästa bank, inte min, får gå vidare. väl inne på min bank möts jag av ett riktigt snällve, en ung nördig blek kille som berättar att automaten ja försökte ta ut pengar på utsatts för skimming och att allas kort på de personer som försökt tagit ut där har spärrats. (men va fan skriv det på automaten då tänkte jag, så slipper jag det här eländet). Domen av det hela var iaf att jag får vänta till nästa vecka innan jag får ett nytt kort och tills dess får jag leva på dom 800 spännen jag hade på kortet som ja kunde ta ut på banken (ännu mer old school att ta ut kontanter över disk).
väl ute från banken var jag så upprörd och förvirrad att jag raka vägen in på Klippet (bästa mataffärn i stan) och spontan-köpte två Yuccapalmer. och utan att göra dom egentliga ärendena så åkte jag hem.
jah så nu är jag ett bankkort fattigare men två ståtliga yuccapalmer rikare.
livet livet!
Yucca and his brother

1 comment: