Tuesday, October 09, 2007

"ja du är lite konstig du"

Hela familjen kom på besök i helgen, det var intensivt men trevligt. Att trängas för middag alla 5 i min lilla etta var inget jag rekomenderar. Men det var åtminstone god mat och kylskåpet fylldes på efter att ha ekat tomt i minst en vecka.
Sen följde jag med mor och far på oerienteringstävlingar i dagarna två. I lördags var jag mest med och tittade på för att jag inte hade något bättre för mej, men sen i söndags kände jag att det var dags. Så jag krängde på mej mina gamla orienterar-kläder och kutade en bana. Och var GRYM! Alla gamla orienteringskunskaper satt som ett smäck och jag kom på plats 23 av 87. HEJA mej! Och därmed kan man säga att mitt nya lite hälsosammare liv verkligen drog igång. PÅ kvällen invigde jag dessutom min ugn med att baka kanelbullar. Och så fick jag även veta via sms att jag är lite konstig jag. Jaha ja...
Lite bilder från helgen då:

ja kanske ser sur ut men jag är nog mest trött av all frisk luft
kanelbulle-vm. och jag vann!


Igår (måndag) var en ytterst oväntat dag. I skolan gjorde vi inget av vett what so ever. neime skaffade facebook och blev lite besatt, Vi gjorde en utställning i en sandlåda och så drack jag en miljon koppar te. Sen gick jag hem, med sällskap av Minna och vi beklagade oss över våra bittra liv..haha. Men vi promenerade åtminstone i kanske en timme och sen kastade jag ihop träningskläderna och drog till friskis. För jag var arg och behövde få ur mej ett gäng agressioner. Jag valde ett medelpass med Gottfrid. En härlig disco/schlager-snubbe med dom rätta moovesen för att göra att halva salen var fylld med småkåta bögar. (han hade även egen hemsida ifall man ville kolla låtlistan eller dyl...http://jympa.gottfrid.se/)
Jag hade kul och blev faktiskt av med en del ilska. Åkte hem och åt hundra kanelbullar, det var jag ju lätt värd.

och förresten...jag kanske är lite konstig då, men hellre det än att vara ingenting!

No comments:

Post a Comment