Friday, September 07, 2007

big city life.

jag har nu bott i min lägenhet i nästan 6 dagar. OCH JAG GILLART! det är så sweet att ha mitt alldeles egna hem. och fint äre oxå. rosa soffan, snygga gardinerna, mormors omklädda stolar och det turkosa durkslaget.
Jag går i skolan oxå, fast ibland glömmer jag att det är därför jag är här, i stockholm, för att gå i skolan och utbilda mej. Det är skönt med konstskola för man får leka och pyssla och vara kreativ. Nu har det tyvärr blivit så att jag har noll inspiration och kreativiteten verkar helt död. Hoppas den kommer tillbaka, snart! Man vill ju inet direkt kasta massa pengar i sjön på att man satt vid sin arbetsbänk och gjorde inget i ett år....kanske två.

Igår gick jag ut å sprang. Tänkte jag skulle reka långholmen, så jag sprang. Och det tog lång tid men jag sprang iaf. Och jag har inte sprungit på år och dar så jag var mäkta impad när jag kom hem och såg att jag varit ute och kutat i ca 50 minuter utan att dö. Sen rekade jag Fridhemsplan, fast det gjorde jag gående, efter att jag duschat. och sen låg jag i soffan och´kollade idol och min nya "måste-följa-slaviskt-varje-vecka"-serie Heroes. Har bara kollat 2 avsnitt men jag känner mej redan fast. HEJA!
Satt och var lite bitter över att mina vänner i Uppsala drack alkohol i gäng och skulle på lokal och härja och ha kul medan jag satt ensam i min lägenhet och drack vin och kollade tv.
jäjä....jag klarar mej alltid.

nu ska jag fortsätta binda min bok i skolan. JAG gör min egen skissbok. mhm...den du!

No comments:

Post a Comment