Thursday, August 30, 2007

storstaden vecka 1

skolan har börjat. Det enda som gjorts där är att diskutera städschema, delats in i olika grupper, fått en arbetsbänk och tagit skolkort. Värsta mellanstadie-känslan.
Och däremellan har jag sovit på en soffa, strosat runt i sthlm ensam, hängt lite med fritz, fått besök av klara och hanna, kollat på top model med jens, ätit knäckebröd och kräm, haft min garderob i en väska, haft huvudvärk, ätit medicin så jag inte kunnat dricka öl, blivit dissad och dissats tillbaka, fått nyckeln till min lägenhet och spanat in den litegrann, känt mej lite ledsen i hjärtat och glad och förväntansfull på samma gång, funderat och funderat och funderat, ätit burgare som en grottmänniska och lärt mej fräcka hiphopyeah-texter.

hufvudstaden blir nog ett bra hem.
ska bara flytta in och landa lite först.
nästa vecka har jag mitt eget, då ska jag kolla tv och dricka vin i min egen jävla lägenhet. fatta hur sabla skönt det kommer bli...DÖDSSKÖNT! då ska jag bjuda in både den ena och den andra på kaffekvällar och häng-outs. det kommer bli great.
men tills dess blir det mariefred och ett snabbt örebrobesök.
hej oh tack!

No comments:

Post a Comment