Wednesday, July 11, 2007

folktandvården * 2

igår gick jag upp i ottan för jag skulle ju till tandläkarn. jag var faktiskt skit-taggad så jag hoppade upp på cykel 07:50 och bäste iväg. Väl framme gick jag in till väntrummet och tog mej en skvallertidning för att vänta på att bli uppropad. Såg dock en skylt över receptionsdisken där det stod "anmäl dej här", så jag gick fram för jag tänkte att det väl var bäst att anmäla mej då. Precis när jag öppnade munnen för att berätta att "här är jag", insåg jag att jag var där helt fel dag, så det enda som kom ur min mun var "jag tror jag är här helt fel dag jag, jag ska nog vara här imorgon egentligen". Tanten bakom disken knappade in lite i datorn och mycket rätt, jag skulle vara där dagen efter! jaha så dår var det bara att cykla hem igen.

Hursomhelst så åkte jag iaf tillbaka idag, efter att dessutom igår på dagen fått ett påminnelse sms från just folktandvården om att det var idag jag skulle dit, gick fram till receptionen och anmälde min ankomst helt världsvant. Satte mej i den röda soffan och läste lite skvaller om carola och linda bentzing. Sen kom min tandläkare och ropade upp mej "anna cristina", javisst det är ju jag! Och hon såg inte alls ut som en tandläkare och det var jätte befriande.Och sen under hela halvtimmes undersökningen sa hon "sådärja Anna Cristina" kanske hundra gånger. Jag heter ju inte ens Anna-Cristina. men jag tyckte det var lite charmigt och hon sa det med så skön brytning så jag brydde mej inte om att rätta henne. Och så fixade hon och trixade och var lite skönt fumlig och allt gick bra och jag hade inga direkt hål heller!
skönt.
sen var det bara att punga ut 364 spänn och cykla hem!

så idag blir det fattiglunch minsann och ingen utgång ikväll heller. nä nu ska pengarna sparas.

1 comment:

  1. hade du en kort liten tjej som hette typ sabina?

    ReplyDelete