Thursday, October 28, 2010

all work NO play

skulle bidragit till lördagens kalas och bakat chokladtårta. men livet tar musten ur mej och jag orkar ingenting.
så nu ligger jag här på soffan och lyssnar på deppig pop och försöker vila min skalle en stund.
det är lixom lite för mkt på en gång just nu.
har jobbat 5 veckor på mitt jobb, det förväntas redan massor av mej *kör växter dit, hämta bil där, plantera nya blabla-blommor på det stället*. jag hittar fortfarande ingenstans. och hittar man väl adressen så ska man ju fatta hur man tar sej in oxå, vissa ställen har besökskort och låne-plupp så man måste skriva in sej i en dator. jag kan inte allt. köra bil i sthlm är svettigt och man måste ha hundra procent fokus för att inte hamna på kungsholmen istället för danvikstull. och växterna ska vi inte ens tala om, vattnar lite på måfå, *du märker så småningom hur mkt du ska vattna*. jaha men om alla mina växter dör innan jag märker det då? överbevattnade eller uttorkade. sånt där vet man inte. och alla växter är ju givetvis olika. jag kan namnet på två. bara.
kentia-palm och clusea rosea. resten är bara 'växt med gröna blad' för mej.
oooh jag blir tokig, önskar att jag bara kunde allt NU NU NU!
(och att jag tyckte det var apa-kul att gå upp innan 06 på morgonen och ha en 1-timmes färd hem på eftermiddagen. det gör jag inte. inte än.)

snart kommer syrran hit. det blir iaf kul. jag har plockat fram madrassen och bäddat fint. så nu väntar jag bara på att hon ska ringa och säga att hon är i krokarna så jag kan guida henne hit.

1 comment: