Wednesday, March 31, 2010

det är en sån dag idag

jag önskar att jag inte var tjej. idag.
jag är så sabla trött på att ca en vecka varje månad, (sen jag var elva ,alltså i 15 år) behöva ha magont och må sämst, få fet hy och svullen kropp och behöva spendera pengar på tamponger och bindor. när jag hellre skulle lägga de pengarna på mat och fina smycken.
jag är så himla trött på att min livmoder skriker efter att bli befruktad. ja den gör det. varje gång jag ser en bebis sticker det lixom till och jag tänker på hur glad jag skulle va om jag hade en unge.
att jag däremot ska behöva vara den som bär runt på en stor klumpig mage i nio månader, kanske får hemorrojder på köpet och fula bristningar gör ju att jag alltid måste tänka i omvägar när det känns så där.
och sen ska man behöva spricka upp i hela muttan och allt vad det innebär att förlösa bebisen.
och har jag inte fixat en unge innan jag är, säg 35, ja då kommer jag aldrig sugas tillbaka till min vanliga form. då kommer jag vara en hängig påse resten av mitt liv.
och mina bröst kommer hänga som två påsar när ja blir gammal.
och ja som om det inte vore nog, när jag är runt 50 då kommer jag komma i klimakteriet, svettas som en gris om vartannat.

men livet känns rättvist och kul!!!!????

idag känns det.
KAN NÅN STÄDA MIN LÄGENHET OXÅ TACK!!!

5 comments:

  1. HAHAHAHAHAHAHA detta gjorde ju min dag ändå!
    PUSS på dig och din livmoder!

    ReplyDelete
  2. klimakteriet verkar ju jävligt ovärt...typ vallningarna speciellt..inte kul.

    ReplyDelete
  3. Älskade att vara gravid så det ska du inte bäva inför! äLSKADE ATT KÄNNA MIG VACKER OCH SLIPPA FRYSA SOM JAG ALLTID GÖR ANNARS! Det är livet efter som aldrig blir som det var. Underbart men inte som man kanske tänker sig, eller iallafall mer förändring än va jag kunde tänka mig! Och hängpattar får man nog även om man skaffar barn ung bara att man får det tidigare hehe

    ReplyDelete
  4. tyckte det var rätt ovärt att vara gravid.typ spy i två månader varje morgon...osv.eh minns egentligen bara...typ saken i det stora hela...men inte vet jag,spyorna och så är ju mer tilltagande när det är tvillingar...

    ReplyDelete
  5. + vallningar...som en försmak av klimakteriet

    ReplyDelete