Monday, February 22, 2010

its my party and I cry if I want to

idag är det min födelsedag. hittills har den, näst efter kräks-dagen, varit den sämsta dagen det här året.
lämnade örebro 07:40 med pensionärsbussen.
först kö in till sthlm på typ hundra år.
sen tunnelbana som bara går till liljeholmen.
vänta på en buss som inte kom.
vänta på en till som blev knökfull.
kom hem kall och arg vid typ halv ett.
det tog mej alltså nästan fem timmar att komma från mina föräldrars hus i örebro till min lägenhet i sthlm.
vilket normalt knappt tar två och en halv.

sen fick jag se mina hemtenta uppgifter till distanskursen.
jag bröt ihop i nåt slags gråt-sm.
vet inte vad det är med och plugga alltså.
jag får dödsångest och känner mej sämst.
och så skiter jag i att ta tag i det och bygger lixom upp allt till en jätte stor läskig problem-hög.
vill inte ta itu med den högen.
helst aldrig.
ge mej ett bästa-betyg nu så kan vi få det överstökat.
(fråga mej inte varför jag fick idén att jag skulle börja plugga överhuvudtaget. sämsta idén sen man uppfann tobaken)

och så fick jag lite ledsenhet i hjärtat när jag tänkte på min lilla hanna som jag träffade i helgen och som jag önskar bodde här under min säng typ. vi var ju bästa teamet back in the days och nu ses vi typ aldrig. och jag saknar henne som skit. dessutom tror jag hon kommer typ flytta iväg till usa sen för att hon antagligen kommer få nåt ballt jobb där och sen gifta sej med nån amerikan så jag aldrig mer får träffa'na. oh det gör lite ont i hjärtat när jag tänker på det. fina fina hanna.

nu måste jag läsa lite plugg-läsning och sen göra i ordning mej för kvällens restaurang-besök.
jag fick välja så jag valde indiskt.
med leo, kim och minna som sällskap.

det blir fint.
hoppas hoppas.

2 comments:

  1. men GRÅT-VM!
    jag vill bo under din säng som en liten dammråtta! och flyttar jag till usa ska du med.

    ReplyDelete
  2. Avslutet på din skitdag blev ju bra! Tack för trevligt sällskap! Lika trevligt och roligt som alltid när ni är med! (ps, skolångesten KOMMER att släppa!!)

    ReplyDelete