Tuesday, October 06, 2009

semester i unnets högborg.

är man ledig en dag kan man ju lika gärna åka på semester tänkte jag och hoppade på tåget till uppsala.
väl där mötts jag av ett lugn och en fridfullhet som hette duga. jag strosade gatan fram och njöt av o-stressen, kunde lixom gå in i en affär och faktiskt bara spana omkring utan att få hjärtinfart, stressmage och bli undanskuffad fyrtioelva ggr.
sen mötte jag upp mina två guldklimpar (se bilden ovan), vi tog en fika på storken, bulle (obs sverigas antagligen största) och chai-te. och snackade goja,. elin berättade om sitt nya liv utan arga kocken. och jag fick berätta om alla mina bravader?! klara berättade om när hon varit anka på en sthlms-maskerad (= ingen kommer utklädd, kanske målat dit en nos, men det är nästan toooooo much asså). jag gillade den historien.
sen kom anna med fräcka tights.

efter den trevliga fikan, tyckte vi att vi borde äta nåt. på hemköp sålde dom rattar för 14.95 men vi valde att köpa varma-mackor ingredienser. och här snackar vi inga snåla små larv-mackor, nä här unnades det. allt pålägg blev det, utom kött å laktos såklart.
och sen hade vi mys i elins stuga, med tända ljus, hollywood fruar, smörpopcorn och tova.

det var en helt fantastisk eftermiddag/kväll. och jag bara MÅSTE göra om det snart.
hjärtat och magen mådde otroligt bra.
det var först när jag åter stod där på t-centralen och väntade på mitt tåg mot kransen som det där trista kändes igen.
men jag ska låtsas för alltid att jag är på besök nån annanstans.
nu tex ska jag på besök till storskogen.
hej

2 comments:

  1. Åh så härligt att du trivdes i högborgen! Du är ett vackert inslag i Uppsala, det har jag alltid tyckt.
    Varma mackor är inte riktigt lika varma utan dig.

    Du är välkommen tillbaka änytajm, vi finns alltid här så du behöver egentligen aldrig va tråk-ensam.
    Kyss och häj /Team Montazami

    ReplyDelete
  2. oh va bra det var att du kom! jag tycker du ska komma tillbaka varje måndag. jag håller med allt som elin säger här ovan och sen vill jag komma hem till dej snarast. ja kan ta med vin, du kan stå för sån där laktoslös feta o elin kan ta med rattar. det aaaaalllra goouuudaste

    ReplyDelete