Thursday, October 08, 2009

frisören sören

igår var jag hos frisören....JA JAG VET helt crazy för att vara jag.
jag som har lixom frisörskräck och allt.
men jag tänkte att nån gång är det banne mej dags att bli vuxen och inte alltid be mamma klippa mej.

det var en nyöppnad salong i nacka forum, sådär sjukt fräsch och modern, det vara bara frisören som klippte mej som va lite lantis.
hon hade sån där kortklippt frisör-frisyr. typ page fast uppklippt och blont och så hade hon såna där ensam-mamma-söker-helena-naglar, där lixom bara det vita på nageln är målat.

det tog väl ca 5 minuter för henne att toppa allt mitt hår. det är ju tunnt, men ganska....eh...tunnt.
sen frågade hon om hon skulle föna eller platta, jag sa att hon fick göra precis va hon ville.
hon blev lite ställd tror jag, för hon började fumla med alla olika sprayflaskor och fönar och borstar och visste inte vad hon skulle ta sej till.
tillslut hade hon iaf rundborst-fönat mitt hår i en härlig 80-tals frisyr (a la dirty dancing) och sprayat ner det totalt med glans-spray.
det var inte så snyggt stylat, men hon klippte bra och det var ju huvudsaken.

idag när jag vaknade stod mitt hår fortfarande upp i den där volumemaster-frisyren.lite piggt tänkte jag och fixade inget med innan ja drog.
men så kom ja till jobbet och det var som att någon drog ur proppen ur ett badkar, håret la sej platt på alla ställen och slåg plötsligt ut som det det var femdagars otvättat med extra fett.
ääääcklit.

så nu står ja här med nån slags fult uppsatt knut bara för att gömma skiten.
och ja som ville visa mitt ny-toppade hår
SATAN!!!

2 comments:

  1. Jag tyckte du var fin i håret, blev grymt ju!

    ReplyDelete
  2. hahahahahaha det va roligt att lasa!!

    kram kram! saknar dej!

    ReplyDelete