Monday, September 15, 2008

ohållbart ju


det här går inte an. inte alls. den tredje oktober går mitt friskis-kort ut, när jag får min lön nu den 25e kommer jag ha råd att betala hyran och köpa en påse havregryn and thats it, alltså INTE ett nytt träningskort. och jag har ju kommit in i värsta bra tränings-flowet. och va tusan vi har ju en atelje nu som ska betalas hyra på. och jag vill ju faktiskt köpa en varm jacka, det börjar bli fucking cold här i stockholm.

så jag funderade lite förut på det hela och den enda lösningen jag kunde komma på var att flytta hem till hanna i örebro. eller ja till henens föräldrar, men just  nu bor hon oxå där. och dom ska få fräscht kök och så har dom ju zlatan på väggen. optimala hemmet säger jag.  och är jag där kan jag säkert hooka up mej på nåt jobb där jag kan slava och tjäna pengar och så kanske inte hyran blir lika hög som här. 

det här måste funderas på lite mer. jag skulle kunna sälja lite av mina tavlor, men vem skulle köpa? jag skulle kunna skaffa inneboende, men vem skulle vilja flytta in och frågan är om jag skulle vilja ha någon som bodde här. jag skulle även kunna skaffa ett jobb där jag får jobba mer, men HEy jag har roligaste jobbet redan. jag skulle kunna sluta äta och sluta dricka giiiin, men hur kul skulle det vara att va smal som en sticka och nykter 24-7. nä det funkar inte alls.

hanna va tror du? kan du kolla me putte?

2 comments:

  1. ÖREBRO RUN'S THIS BIATCH crilla! läs jockes blogg på meny.nu. örebro är på väg att ta över!
    flytta in ba. ska kolla med putte när han kömmi hem bara.
    vi kan bli ett härligt kollektiv.
    (vi kommer ha kaffemaskin som maler bönor i köket ju, och nån måste ju använda den.!)

    ReplyDelete
  2. Men hur skulle det gå om du flyttade ifrån mig? Snacka om att den här stan skulle bli kall..

    Måste ju ha min sötnis nära ju.

    ReplyDelete