Friday, August 29, 2008

FÖRVIRRAD?

igår efter jobbet gick jag förbi Buylando (verkligen fulaste namnet på butik) och hyrde film. "Doktor Zjivago" 4 timmars romantiskt drama på 2 skivor. GÖTT tänkte jag, perfekt, ena skivan ikväll andra till frukost.
kilade hem, kurade ihop mej i soffan och drog igång första skivan.
väldigt konstig film tänkte jag, inget går ihop och vilka är dom och varför känner dom och dom varandra????
kollade dom 2 timmarna och när dom var slut kom eftertexter och jag började fundera lite. plockade ut skivan, satte i den andra och då...som en blixt från en klar himmel insåg jag att jag kollat skiva 2 före skiva 1 och alltså sett filmen från mitten till slutet först. att det inte slog mej direkt?! inte konstigt att jag fattade nada.
well jag var ju tvungen att kolla början oxå för att fatta hela filmen. så 4 timmar doktor zjivago blev det på samma kväll. lätt värt dock, bra film, men jag hade ju gärna sett den i rätt ordning förståss.

skulle till stan idag, köpa födelsedagspresent till min syrra. när jag kom hem kom jag på mej själv med att jag endast köpt 4 trosor till mej och ingen present till syrran, och jag behöver inte ens nya trosor!! hade inte haft en tanke på present när jag väl gick på stan.

jaja tänkte jag, kan ju iaf åka på det där danspasset på friskis klockan 3. bytte om och cyklade upp till fridhemsplan och gick in på friskis. drog mitt friskis-kort i automaten "inget pass förrän klockan 4" sa tjejen i receptionen. nehe tänkte jag...men...men..så jag struntade i det och gick på gymmet istället och när jag gick ut sen satt en lapp på dörren där det stod att nya schemat inte börjar förrän nästa vecka. och detta hade jag vetat om sen i måndags. bra crilla!!! kul att du har minne som en guldfisk.
gick till systemet och shoppade upp mina sista slantar på törley-rosé, gin och bag-in-box vin.

tänkte dessutom att jag skulle klippa lite slitna toppar efter duschen.....när ja orkar inte ens gå in på skiten här....men luggen är så sliten att det finns INGEN RÄDDNING utom att klippa av den. helt!

No comments:

Post a Comment