Saturday, May 31, 2008

öronlyx

kanske däckade klockan 1 inatt för jag var så dödligt trött av diverse anledningar, sov ett par timmar och sen klockan 3 vaknade jag av att det var väääärsta student-röjar-festen utanför MITT fönster. låg en stund och tänkte att "snart drar dom, HUR kul kan det vara på thorildsplan lixom?" men en halvtimme senare var det fortfarande härj så jag fick ta till mitt bästa vapen - öronpropparna! YES! sov som en stock och vaknade av mej själv klockan åtta.
öronproppar. oh vilken lyx. när man bor granne med en motorled och måste ha öppet fönster för att slippa dö i värmeslag.

nu ska jag kuta iväg till jobbet och vara avundsjuk på alla som får vara ute i värmen och sola, och vara mindre avundsjuk på idioterna som ska springa sthlm-maraton i hettan.

No comments:

Post a Comment