Thursday, April 24, 2008

"och där satt vi och åt släta bullar"

det är så skönt i skolan nu. vi sitter mest ute på "skolgården" (en parkeringsplats på andra sidan gatan) och pysslar i solen. jag försöker göra ett stort träsnitt men det är så störigt när man råkar göra ett litet fel för det går ju inte direkt att ändra sej. ingen delete-knapp där inte. så idag skar jag bort hela ögonlocket på min stackars pojke....
vi ritade ut hela skolgården oxå, jag och fanny, med kritor på asfalten, gungor, basketkorg, bandymål, äppelträd, rökruta, skolklocka och annat som man måste ha med. det var roligt.
och sen när vi varit ute en massa och kom in såg jag att solen faktiskt tagit lite på mina axlar..jippie!


för nästan exakt ett år sen var jag och hanna på väg hem från usa, mitt livs hittills bästa resa, och jag kommer ihåg känslan när hannas mamma hämtade upp oss på arlanda. man var lixom fortfarande kvar i usa med hjärtat och själen och det var som man skickat hem sitt skal till sverige. och där satt vi i bilen och åt släta bullar och drack ramlösa med granatäppel-smak och tittade ut på gräset som blivit grönt och undrade va fan vi hade åkt tillbaka hem för.

No comments:

Post a Comment