Saturday, April 26, 2008

det finns saker jag vet att jag gillar och så finns det sånt som ja glömmer bort att jag gillar men som jag faktiskt älskar. orientering är en av dom grejerna. mellan gångerna jag orienterar (det händer ytterst sällan att jag är ute och springer med karta och kompass nu förtiden) så hinner jag alltid glömma bort hur sabla roligt det är. hur mycket jag älskar att vara ute och skogsnörda.

idag var det tex, 10-mila och min nya eminenta klubb centrum ok ställde upp med ett damlag (och ett herrlag oxå givetvis). jag sprang första sträckan. var nervös som fan innan, och det var jobbigt att springa i början när alla drog i väg i så högt tempo, men så kom vi in i skogen och läsa-karta-nerven drog igång. och allt kom tillbaka till mej. jag ÄR fett grym på att orientera, kartläsning är en piece of cake för mej. och så är det bara! körde sträckan på en timme och lämnade över till sofia och gänget. alla var grymt duktiga och grymt trevliga och det var en helt fantastisk dag. MER SÅNT! mer skogsnörderi. JAG GILLART JU.
åkte hem innan herrkavlen drog igång...men min dator vill absolut inte installera webradio och jag får inte in rätt kanal på min stereo så jag kan lyssna på tävlingen live....MEN SKIT I DET DÅ SABLA TEKNIKPRYLAR!!!
så ja får väl ligga här i sängen och låtsas att jag lyssnar och låtsas att centrum ok går och vinner hela skiten, ett bra låtsas iofs.

kl är 22:43, jag tror ja däckar nu.
hej

No comments:

Post a Comment