Thursday, February 28, 2008

PRIT

kom tillbaka till min lägenhet idag och möttes av tre fulla påsar med tomflaskor. jag och hanna var way för lata i söndags för att gå och kasta dom, och nu stod dom där och hånskrattade åt mej i hallen. skit skit skit. men det var bara att göra't på en gång.
så när jag stod vid återvinningsstället och kastade flaskor kom en snubbe förbi och tittade lite skumt på mej, han kanske trodde jag druckit ur alla dessa flaskor själv. och isåfall var det inte konstigt att han kollade med den blicken, för det var BARA spritflaskor. kanske en vinflaska på sin höjd. och ja skämdes lite, fastän det inte ens var så att jag druckit ur allihopa själv. och jag ville nästan säga det till honom "du där, det är alltså inte så att jag druckit ur alla flaskor själv. ifall det var det du tänkte när du gick förbi, jag har haft fest!"
fast om jag sagt nåt hade kanske chansen varit ännu större att han trott att jag faktiskt var ett korkat fyllo.
vi kommer nog aldrig mer ses igen så jag tror ja skiter i att fundera mer på det.
men fan ja blivit nojig över alkohol och hur andra människor ser på mej som alkohol-konsumentv sen morfar dog. morfar-alkoholisten.

No comments:

Post a Comment