Sunday, February 17, 2008

HELA HELGEN....

vilken helg va?.,
mamma skulle komma och hälsa på mej så vi kunde ha en mamma-dotter-helg, men pappa blev så kinkig över att behöva vara ensam hemma så han hakade på. haha.

Dom dök iaf upp här i sthlm i fredags eftermiddag och vi gick direkt till mataffären så dom kunde fylla min kyl och min frys med mat. (nu lär ja inte behöva handla ny mat på åååååår. yes!) sen kollade vi på tv, åt god mat och proppade i oss godis. det får man när det är familygathering. och så firade vi lite min födelsedag, i förskott, för det är ju inte förrän om en vecka jag fyller. fick en välbehövd skolhylla, en ny bättre kaffebryggare som jag oxå behövde och rosa hårsnoddar.
i lördags blev det heldag på stan. jag fick nya jympaskor (min julklapp som ja inte fått än) så jag kan bli ännu vassare på friskis-passen och sen jobbade jag medans dom shoppade vidare.,
sen blev det kinamat och soffhäng igen. kollade melodifestivalen och suckade åt hur dåliga alla var.

och så idag gick vi upp och åkte iväg till skogen och orienterade, som back in the days. det var lovely. och alla mina skills satt kvar och jag kom 2a av kanske 40-50 pers. yes yes yes. ja älskar att jag ALLTID är bäst när det kommer det till orientering. jag är fan bäst.

sen åkte vi hem och mamma skulle göra lite nya piffiga slingor i mitt hår så ja skulle slippa den här kickers-utväxten, och ja satt i med färghelvetet i cirka en timme, fast det stod max 45 min på förpackningen. och ändå blev jag polsk-hora-gul-hårig. SKIT. orka määää't.jaja jag kan väl stå ut med det då. jag får väl gå i mössa ett tag helt enkelt. kanske kan bli the new black, det här med polsk-hora-trying-to-look-swedish-men-misslyckas-hår-färg.

well well, lite fulare, men med ny kaffebryggare och kylskåpen fylld med mat.....could I care less?

No comments:

Post a Comment