Friday, February 15, 2008

grillchips och gröt


jag och minna taggade till tusen igår, inför våran valentines date.
Pop-quiz stod på schemat och vi bara visste att vi skulle vinna......tills vi kom till pet sounds bar. där var det 30+ snubbar med glasögon och halsduk. BARA. och alla var dödsmördarmusikelit, och jobbade säkert allihopa på skivaffären rakt över gatan och hade säkert varit med på varenda pop-quiz sen begynnelsen.Själva quizzet innehöll genomgående gubbrock. SEN NÄR LYSSNAR MAN PÅ GUBBROCK?
Och laget som höll i quizzet var dom som vunnit förra gången, och dom ville uppenbarligen inte att någon annan skulle vinan den här gången heller.

Men vi hade ändå trevligt. Fast vi inte är bäst på gubbrock. Minna blev lite uppraggad av en skitful kille med flames på skjortan och jag av en spanjor som var kort och flinade mest hela tiden. När tävlingen väl var slut och jag köpt öl för alla mina sista slantar drog vi, hookade upp me en en av 30+snubbarna och gick vidare för att dricka ännu mer öl.
Sen dumpade vi Minna på 7eleven.


idag har jag en valentines-hang-over. Mitt hår är trassligt och till lunch fick jag äta gröt och grillchips. det var allt som fanns i skolan att styra upp. WHAT TO DO?!
har försökt få tag på Minna hela morgonen för att se så hon överlevde dumpningen på 7eleven och kom hem ordentligt. hon har inte svarat, jag är orolig. tänk om hon blev nerslagen av ett gäng punk-kids. vad som helst kan ju hända om man inte passar sej.


och sa jag förresten att jag hittade hundra spänn på marken igår. HUNDRA SPÄNN!!! tack gud för den alla hjärtans prellen. det var gött.

No comments:

Post a Comment