Thursday, October 25, 2007

I'M GOOD, HOW ABOUT YOU?!

Smög in hos rektorn förut för att fixa passerkort till skolan. Då hon kläcker ur sej helt spontant, "Ja, Mats (vår screen-lärare) tycker du är en väldigt duktig elev"
"jaså" säger jag lite oväntat.
"Ja han tycker du är duktig och lyssnar och tar in och gör allt ordentligt och det blir tydligen bra oxå!"
Och där står jag och bara suger in att min lärare tycker att JAG faktiskt är duktig, det är en så sabla skön känsla. Jag tackade rektorn, fick mitt kort och gick därifrån.
Och sen bara släppte det. Jag gjorde mitt första tryck och det blev bra, jag skissade en skiss med blyerst (som jag inte tyckt varit kul på hundra år) och tyckte det var kul och det blev bra, jag kollade på bildvisningen och tyckte det var intressant.
Jag är en sucker för bekräftelse och beröm, det är då jag blir bra.

nu ska jag kvista iväg och fixa och trixa inför the big birthdaybash i uppsala imorrn. kan bli roligast på länge!
TJO!

No comments:

Post a Comment