Friday, September 28, 2007

Sköldpaddan.

oj oj oj....
vilken bläcka!!!
Allt började med att jag satt i Sollentuna hos min extra mormor Eivor och åt godaste laxen med potatis, när jag fick ett sms av martin att han ville ut och öla och vilel ha med mej som sällskap. Först blev jag jätte glad, Öl är ju en av mina favoriter, tills jag insåg hur pank jag egentligen är. Åkte hem till min lägenhet och upptäckte till min glädje att det fanns kvar sprit, så jag bjöd över martin på för-grogg istället. Bara att det enda grogg-virke jag hade var Aussie vitt. Alkis-grogg-varning! Men vi drog i oss varsin (jag hann iofs dra i mej ett par redan innan martin kom) utan problem och pratade om la dolce vita och andra härligheter. Tog tuben till söder där promenerade vi till nån skum restaurang som hade nån slags tillställning, men folket verkade ha lämnade stället för länge sen. Vi drack iaf varsinn öl och pratade lite mer om livet och jag smsade frenetiskt till en och samma person utan att få svar. (jag borde, som jag sagt tusen gånger redan, inte få äga en mobil när jag har alkohol i kroppen) Sen drog vi vidare, jag till bussen, för jag insåg att ska jag orka till skolan imorrn måste jag hem och sova plus att jag kände mej tok-full bara sådär. Hoppade på bussen och åkte hem. På väg från bussen såg jag min älskade Shell-mack och kände hur det ryckte i korv-mä-brö-nerven. Skuttade nerför den ytterst lilla skogsbacken och snubblade över mej själv och gjorde platt fall framför macken. Sköldpaddan. hoppades att ingen ett mej och grät lite över smärtan i händerna. Skämdes så mycket att jag kutade därifrån fort som tusan. Kom hem, fortsatte smsa lite mer till samma person igen, fick inga svar, somnade i virrvarret och vaknade klockan kvart i nio i morse (alltså en kvart innan jag börjar skolan) med största tovan i håret och värsta må-dåligt-känslan nånsin!
Lyckades hur som helst ta mej till skolan. Och nu sitter jag här. Om några timmar åker jag hem till Mamma och Pappa, då ska jag gömma mobilen och bara umgås.

Ibland kanske inte hissen går ända upp på mej och jag inte fattar vinken. Men jag orkar inte med vinkar jag gillar bättre raka besked!

hejdå

2 comments:

  1. MUUUUUAHAHAHHAAHAHA!! Det hade vart roligare om du vid 9 fått ett sms där det stod:
    "jag såg dig utanför shellmacken igår".
    Då hade jag närmast kollapsat av skratt.

    ReplyDelete
  2. hahah! jag skarttar när jaläser om sköldpadde-fallet. hihi! allt för en körv mä brö.

    ReplyDelete