Sunday, July 01, 2007

skogskramp

jag fick ett slags hjärtknip och var tvungen att lämna huset för en promenad i skogen. i ensamheten. så jag kunde lufta runt tankarna lite och andas ordentligt. ibland känns det som tiden står stilla och jag fortfarande är kvar för två månader sen. i hjärtat mest. och då gör det ont och jag vill bara gråta. tur att jag bor ganska nära en skog. för då kan man gå dit och sitta på en sten och filosofera för sej själv. jag tycker det är trevligt och uppfriskande. och så går allt det där hjärtknipet över och sen kan jag gå hem igen och allt är som vanligt.

imorgon börjar min uppstyrda månad. jag ska jobba 10-18, fem dagar i veckan och 10-16 varje lördag i fyra veckor. jag ska tjäna pengar. och så tänkte jag kanske träna nåt oxå. kanske gå på tant-gympa i skytteparken, jag gillart, ingen är bäst. och sen kanske jag inte ska dricka vin varje dag. det kostar mej alldeles för mycket pengar. och dom pengarna kan jag behöva, om inte annat så i höst när jag ska bli fattig student. och sen ska jag längta till augusti när jag ska göra äventyr och ledighet. ja tack!

No comments:

Post a Comment