Thursday, July 05, 2007

bjornstougan

idag var jag bakis när jag kom till jobbet kvart i tio. åt en halvtrött macka som var kvar i kylskåpet sen igår.

var iväg på talangen i brunnsparken igår. det var sjukt länge sen jag var på det och jag fick en sån härligt pirrig tonårsskänsla i magen. men den här gången var jag inte där för att spana, fnissa och gå på diskot. den här gången var det för att min bästa kusin skulle lira med sitt band. och dom var grymma. coolast av alla och jätte duktiga. jag skrek som om det varit en riktig rockkonsert och blev alldeles som stoltaste mamman. jag fattar inte varför inte jag spelade i band när jag var femton. konstigt!
sen blev det tjej-häng på gjutaregatan. med rosévin och kanelbullar. och sen drog vi otippat iväg till björnstugan. eller travbanan som vi kallar det ibland. man går vilse och går runt runt runt. dansade till tracksliste-hitsen och härjade. det var kul och jag var nog ganska full oxå, med tanke på att jag var bakis när jag kom till jobbet.
johan var där oxå, det var inte ett dugg kul, och som väntat slängde han ur sej oerhört klantiga grejer som absolut inte gör nånting bättre!
sen sov jag på ett mer praktiskt ställe än 5 kilometer från stan, i världens kanske största säng..heja!

No comments:

Post a Comment