Monday, June 04, 2007

vm i helg.

fredagens utgång blev inte alls som väntat. hanna var inte hemma och det var lite ensamt i hjärtat, vi går ju ALLTID ut ihop. förfesten hos max var sabla trevlig ändå. och utgången till babar likaså. lo-fi-fnk var bra och trummisen var så himla söt att jag blev lite kär i smyg. sen försökte jag mej på att vara trevlig mot quichen två gånger och fick bara skit tillbaka. var det väntat? faktiskt inte! men så fick jag höra att hans flickvän varit där så då var det väl inte så konstigt. han blev lite nervös kanske eller så vill inte hon att han ska prata med mej! vad vet jag och varför bryr jag mej ens? blev iaf förbannad, hittade en man som jag då var tvungen att släta över på hela dansgolvet. all over the place, som alltid. oj oj oj. skaplig ångest efter den. men va fan, nån måste ju stå för den!
gick ut, tappade cykeln och cykelkorgen blev demolerad. sablar!
åkte inte hem, praktiskt värre.

jobbade lördag, var seg som fan. taggade hem, åt mat och bytte kläder. dags för utgång igen. GT, öl och rosé i väskan. förfest på takterassen. jossie å emmelie dök upp, har inte träffat dom sen i höstas, sabla globetrotters. finaste vädret, mobil-musik-battle, trevligt sällskap och god dricka gjorde förfesten toppen.
sen kvistade vi, ett litet gäng, vidare till den såkallade oh jays-efterfesten. jens tappade presenten till jonas i backen, och den förgyllda trädgårdstomten gick av på mitten. inga ledsna miner för det.
kom till festen, men nån särskild feststämning var där inte. folk satt mest och snackade, försökte styra lite dancefloor, men det var inte det lättaste. pratade en stund med lilla anna, hon är så sweet! och jag kallar henne lilla anna för att hon är den kortare av de annor ja känner. men hon är sabla söt.
sen blev vi rätt trötta på kalaset och gick. köpte mat på mcdonalds, men jag skulle minsann inte sitta kvar och äta, nej jag skulle ju cykla hem och äta på vägen. lycka till!

söndagen blev en dag i utomhusaktiviteternas namn. spelade fotboll med wille på gräsmattan, åkte longboard i solfjädern och vanlig skate på gatan utanför mitt hus. vann musik-TP och åt godaste rabarberpajen på länge.
sen däckade jag på en filt i gräset, men det var jag värd.
och nu blir det kort jobbvecka. ledig på onsdag "du gaaaamla du friiiia", ledig på fredag "sjung om studentens lyckliga daaaar" och ledig på lördag.....ingen sång! hejdå

No comments:

Post a Comment