Thursday, June 14, 2007

mor å far har kommit hem efter sin hemliga semester. jag hade lovat att städa huset och vattna blommorna. jag lyckades vattna blommorna massor, men städa gjorde jag inte alls. jag hann inte. var ju aldrig hemma. sen kom dom hem och fyllde kylskåpet så nu är man på väg att bli en chubbie igen. jag kan aldrig sluta äta när jag väl startat, länsa skafferiet är min lätt bästa gren.
och sen fick jag ett mail oxå där det stod att jag hoppas upp en reservplats, så nu är jag nummer två. jag säger som min chef "second place is the first looser". så skriver han alltid på månadsrapporten som han skickar ut till butikerna.

jag blir så ledsen på dom som inte bor här längre och klagar som fan på hur pissig den här stan är när det gäller typ uteställen etc. jag förstår väl hur dom tänker. men om man slutar tänka så sabla "storstad" så är det inte så jävla hemskt. då hade ju vi som blev kvar aldrig stannat kvar. och alla tisdagar när artonåringarna går ut och super för halva priset, gör vi andra det oxå. billig sprit har väl aldrig varit tråkig. jag har inte dött av tristess än och jag gör nog inte det i sommar heller. men det är klart, när jag flyttar härifrån kanske jag kommer tycka precis samma sak om den här trååååkiga lilla stan med bara ETT ENDA dödstråkigt uteställe att gå till "OOOOOH är det här ALLT den här stan har att erbjuda" ...äh jag är väl bara bitter för att jag råkade bli kvar och faktiskt tycker att vi har jävligt kul när vi är ute å festar här. det kanske inte är meningen att vi ska ha det. vad fan vet jag....bitterfitta!

1 comment:

  1. Jag tycker tvärtom att Örebro har blivit bättre sen jag flyttade. Nu gillar jag staden varje gång jag är där, men när jag bodde där längtade jag bara bort. Ska fira midsommar i Örebro. Vi kanske ses!

    ReplyDelete