Monday, August 15, 2005

kräfskiva



snyggaste kräfthatten

i lördags hade jag en slags kräftskiva.
det åts kräftor och kött och annat smaskigt.
sen var det hets-drickning av nubbe. fastän vi bara sjöng kanske en snaps-visa. och den kunde jag inte ens.
borden pyntades med per-namns-tävlingen.
och så var det ju musiktävling. där jag såklart var bäst. men det var väl ingen som trott nåt annat. herregud!!!
sen gick bordet sönder, samt två-tre glas och mitt keramik-askfat som jag gjort i skolan.
men vad gör väl det. det verkade ju som att alla hade kul.
krogen sen.
åkte taxi hem vid halv två.
söndagen bestod av städning städning och åter städning.
hur tänker man när man fimpar cigg överallt?? det låg fimpar på hela altanen, i hela trädgården och överallt annars där man kunde fimpa. det var lämnat burkar och flaskor på bilvägen utanför. det låg mat slängt i buskarna och hela huset var fullt av gräs och röklukt.
hela trädgårn luktade festival camping. vidrigt värre faktiskt.

hur ska det bli med allt. hösten ser läskigt oklar ut och jag vet inte ens vad jag vill göra. hade ju varit skönt om man haft en plan eller liknande. jaja det fixar sej kanske.

tears stream down your face. when you loose something you can't replace.

om jag hade varit tecknat hade jag trolitgvis

sett ut såhär:

its a cool thing tears never show in the pooring rain.

as if a good thing ever could make up for all the pain.

No comments:

Post a Comment