Thursday, December 29, 2011

julen

julen 2011 började så sjukt bra. med extra ledig kvällen innan julafton så vi kunde klä granen och ställa fram krubban och diverse tomtar.
julafton var precis som den ska vara. juljogg, fri-dans på stora mattan, sista-minuten-rim, julbords-lunch och hallonglass-efterrätt, det obligatoriska 'kusinerna kollar på kalle-anka'-kortet, crillas julquizz, julklappsutdelning med rim och massa skratt, julgröt och sen rev kusin-per av typ alla låtar på gitarr och vi andra sjöng för fulla halsar. DET VAR GRYMT!!!! och jag fick precis vad jag önskade mej i julklapp. allt. sjukt fett!

juldagen blev långpromenad med mam-pap med obligatorisk 'välj-vilket-av-de-nya-husen-du-skulle-bo-i-om-du-måste', julbords-rest-lunch med mormor och alfapet. sen bar det av för juldagsfirande och den klassiska hemvändarkvällen. förfesten var fantastiskt och ville aldrig ta slut (älskart), väl ute på stället träffade jag alla som jag ville träffa och några till. skrattade åt 'gräddhyllan' och försökte sen cykla hem i sido-stormen. det gick sådär. för det blåste för mycket. halva skogen var nerblåst. så världens bästa pappa kastade sej in i bilen och hämtade mej fast det var mitt i natten.

annandagen var ju jätte planerad. men jag blev magsjuk (obs! ej bakis), fick någonslags kräksjuka. kul. var ändå med på 'annandags-sprinten' i solfjädern. fast jag gick. det var jobbigt. sen kräktes jag lite mer. jag skulle ju vara ledig i två dagar extra i örebro för att hinna göra MASSA kul grejer. istället har jag legat utslagen på soffan, ätit salta kex och kollat tv. tur att jag hade så sjukt bra sällskap.

här kommer ett urval av mina julklappar. alla fick inte plats och vissa gick inte att fota. men ni fattar ju att jag var nöjd!

No comments:

Post a Comment