Monday, July 11, 2011

veckans....städtips


okej. jag är gräsänkling (eller vare nu igen heter) vilket i princip innebär att jag har fett me tråkigt. vet inte varför det blir så men jag är sjukt dålig att på göra balla grejer på vardagar, spar allt sånt till helgen.
så well well, nu äre ju som det är och då får man ju ta tag i situationen vilket oftast brukar innebära någon form av städning.
så denna ensamma vecka började jag med att städa ur disk-ho'n. alltså inte bara spraya på gottgott-spray och torka av, nejdå, jag skruvade tillochmed loss själva 'locket till röret' och gjorde rent där....OH. MY. GOD...det var typ bland det äckligaste jag gjort (efter att rensa avloppet under duschen) det stank och var brunt och äckligt. och inte ens sådär att det legat i flera år och föruttnat, kanske max ett par månader,(gjorde även detta i vintras) men det var avskyvärt.
för att lyckas med denna uppfräschning använde jag : yes, ajax express (ju mer rengöringsmedel desto renare eller???), en bit svinto, en gammal tandborste och en disk-svamp.
inte så komplicerat alls faktiskt.
nu när det är gjort känner jag mej både stolt och lättad. som att en smutsens lille djävul lämnat mitt hem för en stund.
och det blev verkligen så sjukt fräscht. och det luktar oxå helt sjukt fräscht. jag ger denna städning 10 poäng.

denna vecka börjar även 'diet-camp' eller 'måste komma i form på två veckor'-campet.
har blivit heeeeelt förslappad, inte ok!
så nu ska jag ner till gymet och köra nåt slags power-step.
ställer mej väl längst fram som vanligt och är i vägen för dem som alltid går dit och redan är proffs men vill ha spegeln till att spana in sina egna biceps.
jag vill mest bara stå längst fram för att ens se instruktören. thats all!

hejdårå

No comments:

Post a Comment