Saturday, June 25, 2011

det är midsommardagen.
jag är inte bakis. bara glad. (det var trevligt igår, jätte-trevligt. mat-och häng-festival typ. en perfekt midsommar typ.)
har haft en överenusiastisk kompass-genomgång med L (ja vi ska ut och orientera på måndag dårå),han känns väl så där måttligt intresserad men det struntar jag i, jag ska fan go-all-in-orienterings-kurs för honom. jag bara känner att han måste lära sej.

det haglar ute förresten.
sitter i mina jogging-kläder och hade precis tänkt gå ut för en midsommardags-jogg när helvetet bröt ut och stora hagel-klumpar föll från himlen.
är inte super-peppad på att jogga i hagel faktiskt.
regn går an, men isbitar från himlen....nej tack.
hoppas mina växter på balkongen inte dör nu av frost-skador. kan dem det?
på sommaren?

ok nu får det fan sluta regna och hagla och åska. jag måste ut.
M.Å.S.T.E...U.T.!

2 comments:

  1. Hå ni såg så gulliga ut era hurtisar! Ja det där hagelregnet var ju helt sjukt! Vi var också på väg ut på en "få+barnet+att+somna" promenad men det var tur att vi inte hann komma iväg! Men sen blev det ju riktigt fint :) i måste ta å grilla nån dag snart!!! Vad har du för växter på balkongen?

    ReplyDelete
  2. alltså det var ju typ sjuuukt irriterande att vi drog ut å sprang i värsta dödsregnet och så typ en timme senare var det helt uppehåll och sol. typiskt att vi inte orkade vänta.
    klart vi ska grilla. lets booka när ni är tillbaka från landet.
    jag har...eeeh,....typ en klematis vid spaljen, taklökar, lavendel, slinger krasse,prydnads-pumpor, ruccola och gräslök. fast med dem två sistnämnda går det väl sådär.

    ReplyDelete