Tuesday, May 17, 2011

issues


har feta issues med att vistas utanför min trygghets-zon.
har alltid haft det.
tex en sån simpel grej som att åka iväg på ett 'orienterings-läger' en helg.
får typ ångest minst två veckor innan, sen får jag magknip och sist sömnsvårigheter.
känner mej stressad över att jag inte vet vad jag ska packa, inte vad vi ska göra, inte hur saker komma funka, vilka är det ens som ska med? känner jag någon eller måste jag 'lära känna nya människor'?, när ska vi äta? tänk om jag blir sjuukt hungrig och det inte finns nåt att äta. tänk om jag glömt sovsäck och inte törs säga till för att det är skämmigt.
ja men typ såna grejer.

däremot har jag kunnat åka iväg på andra resor och såna grejer HELT utan problem, men skillnaden då: jag har kontrollen. jag har kanske bokat biljetten, styrt upp boende, jag tar tag i det är den som lägger upp schemat och bestämmer typ när man ska äta.
(eller så är jag på semester med någon i min familj, det funkar oxå).
då har jag aldrig ångest innan, ingen magknip och sover som hur bra som helst.

konstigt det där med hur man funkar egentligen.
och varför heter raggmunk raggmunk egentligen????

3 comments:

  1. men det är väl den där känslan av att man vill ha ryggen fri också..när det är andra som styr upp känns det plötsligt så himla..att man har andras förväntningar osv osv..typ som att man vet att man inte kan dra sej ur o så

    ReplyDelete
  2. Raggmunk. Shit! Älskarej!
    Hörredu jag inser att jag behöver din hjälp! Det här med snygg blogg asså...
    Kan dui seriöst hjälpa mig?
    /kanelhannapanna

    ReplyDelete
  3. För övrigt så dööör jag lite här av skratt över Hello-bilden, jag snor den rakt av! Kraam!/ Kanel

    ReplyDelete