Wednesday, March 23, 2011

fäääärsen

lyssnade som vanligt på radio hela dagen.
på ett program tipsade de om att 'imorgon kommer mode-bloggarna (kom inte ihåg namnen) och berättar om *hur vi ska klä oss i vår, vad som är hett, vilka accessoarer vi ska ha*
sen snackade dem även om ett plastpåse som blivit fett trendig tydligen, och som kostade 1300 kronor att köpa (EN PLASTPÅSE!!!!!!)
gick runt på jobbet och kände irritationen växa, VARFÖR bestämmer någon hur vi ska klä oss?
vem ska egentligen bestämma om vad som är rätt och fel?
helt plötsligt från ingenstans ska man bara *äääääälska sin nya svarta plastpåse från ett dyrt märke, såååååå himla rätt alltså*
när H&M katalogen dimper ner i min brevlåda, bläddrar jag igenom den och tänker automatiskt *jaha det är så här man ska se ut i år*
jag vet ju själv att jag är en slags slav under modebranschen, om dem visar mej blommiga kläder ja då ställer min hjärna in sej på att tycka om blommigt. om dem gör buffalo-skon trendig igen så kommer väl min hjärna ställa in sej på att *jamenguuuu den är cool, har jag alltid tyckt ända sen högstadiet*
jag är en jävla sucker och jag är trött på det.
jag är trött på att inte orkar bry mej mer än att bara köpa konceptet och go for it.
jag är en tönt.
och jag vet att jag kommer fortsätta med det, därför är jag så förbannad.
och på tal om modebranschen......vad hände här:
elin klings nya modemagasin. med 6 kopior av henne själv som totalt nerknarkad(???) på omslaget. vad är smickrande med detta foto? ska jag bli sugen på att köpa denna tidning?

4 comments:

  1. eller hur astråkigt med alla som ska veta vad som är rätt.typ antecknar.

    ReplyDelete
  2. Hon kanske är nerknarkad. Vem vet? Men jag har en idé , få är så smarta i sin modeskalle som du . du kan ju själv komma på att så här ska man va! Jag vet att Du kan och Du är ju dessutom jävligt pigg och positiv. Sätt en trend Bli president! Pappan

    ReplyDelete
  3. Jag hörde också om den där pösen på radio! Var tvungen att googla plastpåseväska och ja, där var den. Det är ju helt sjukt! Ska man behöva gå och vara rädd för att någon tänker "jaha, där har hon lagt ned tusenlappar för att vara inne" när man går hem men maten i gratispåsen från mataffären! Och ja det är skrämmande hur man påverkas av trender! Man tror att man är en egen person med egna åtikter om vad man gillar men egentligen är man bara en produkt av modevärlden...

    ReplyDelete
  4. tycker detta var den bästa recensionen.

    ReplyDelete