Monday, December 06, 2010

helgen v.48 - helgen jag lärde mej snorta hemmagjord koksaltlösning

nu är jag hemma (mån 15.00) trots att jag skulle åkt igår (sön 18.45).
världens göttigaste helg på gotland.
trevligt sällskap, massa mys, glögg, god mat, snö-pulsning, raukar, skog, plastpåsepulka-åkning, intro-tävling, bastu, puttning av bil ur snödrivor i tid och otid, mera mys, mera snöpulsning och skog och massa frisk luft.
och så den där sabla förkylningen som kom över och tog tag i mej, men som oxå gjorde att jag lärde mej "har man inget näs-spray när man ska sova kan man snorta hemmagjort koksalt-lösning,." OCH det funkade!!!!

det hela började dessutom med att jag knappt kom dit alls,. 45 minuters försening på flyget och sen fick vi cirkulea över visby i en timme innan vi kunde landa för att dem var tvugna att skotta landningsbanan. yäää
och ja det slutade oxå ungefär som det började, att jag knappt kom hem dårå.
skulle åka 18.45, kom till flyget i tid men fick meddelandet om att det var försenat 2 timmar. åkte med Linnea tillbaka till hennes föräldrar och väntade där, åkte tillbaka till flyget igen bara för att få veta att planet blivit inställt och det var det sista planet för dagen.
stod i en lång kö bestående av massa arga människor som klagade på allt och inget och fick sen lyckligtvis en ny biljett till idag 13.10.
sen var det bara att hänga ut på gotland ett halvt dygn till, dricka te och kolla ringmuren och sånt.
inte mej och min förkylning emot om jag säger så.

men nu är jag hemma iaf, ska kurera mej i soffan och vila upp mej inför helgens alla kalas.
bilder från gotlandsresan kommer sen.
hej

1 comment:

  1. asså bilderna ser ju helt fantastiska ut .. det är ljuset - det gotländska decemberljuset - måste va det! kram

    ReplyDelete