Friday, November 12, 2010

det här nya livet, 'jobba-äta-sova'-livet har ganska många fördelar när allt kommer omkring.
tex så går min hjärna på högvarv.
jag tänker på massa saker.
kluriga och o-kluriga saker.
kollar på och läser nyheter och tycker det är himla intressant.
funderar och spekulerar.
upprörs och förvånas.
senast i raden av huvudbry är det här med omskärelse/köns-stympning.
jag pluggade ju lite om det i våras och var helt arg redan då, men ilskan över det tar lixom inte slut.
och så läste jag någon artikel om ämnet och blev sådär upprörd igen.
HUR KAN MAN GÖRA ETT SÅNT INGREPP OCH VARA SÅ RESPEKTLÖS???
jag förstår inte.
dessa barn som blir utsatta är oftast alldeles för små för att kunna veta vad som händer, än mindre att ta ett eget beslut om saken. man inkräktar ju för tusan på deras integritet.
och religion/kultur MY ASS. finns väl inget vettigt i detta ingrepp alls?
inte ens på en religiös nivå?
och vetenskapligt så har man ju inte hittat en endaste grej som talar FÖR att vara omskuren/könsstympad.
nä det gör ont i mej att så många föräldrar gör detta mot sina barn.
låt kidsen bestämma själva när dem är myndiga om dom vill operera sina kön.
vore mer rättvist och schysst.

tack och hej.

No comments:

Post a Comment