Wednesday, July 07, 2010

stor-hycklaren.

mitt namn är registrerat med mitt andra-namn först. Anna.
vilket gör att folk som inte vet vad mitt tilltalsnamn är, och bara ser mitt hela namn i registret eller på körkortet, naturligtvis tror att jag heter just Anna.
Som idag hos tandläkaren, jag vet ju att dem kommer säga Anna till mej, fast jag inte heter det. och jag lixom orkar inte rätta personer och säga "näe ja heter faktiskt inte så".

Så där ligger jag i tandläkarstolen och dom tilltalar mej med namnet Anna.
allt känns på låtsas, som att jag är skådis i en film där rollkaraktären heter Anna.
-"hur känns det Anna? behöver du skölja munnen?"
......????-"JAHAAAA du pratar med mej. näe det är bra tack!!!"

hur som, min rollkaraktär fick tanden fixad, tandstenen bort-tagen och betalade inte ens hälften av vad dem sagt innan att det skulle kosta.
så man får väl vara nöjd ändå, trots namn-felet.

No comments:

Post a Comment