Sunday, May 23, 2010

sloppy jones pt2

receptet dårå:

typ ströbröd som man häller i en skål. och så häller man på vatten så det får goona till sej lite. sen i med soja-färs och fin-hackad lök (min blev tyvärr ful-hackad) och sen i med 2-3 ägg och diverse annat krafs man gillar. typ soya, hackade nötter, kryddor etc.
och sen rör man om det hela.
och sen ska röran helst stå i kylen en stund och lixom fästa-ihop. det hann vi inte.
så våra rasade lixom lite isär.
sen steker man dem iaf i olja och smör. (bäst blire om man tar lite av båda)

och sen äter man. vi åt tex med potatis i ugn, tomater och god sås.
men det gör man ju som man vill.

2 comments:

  1. Braa, nu hänger jag med! Ere gott då, för då ska jag prova! :)

    ReplyDelete
  2. det var svingott faktiskt.
    och en väldigt bra matlåda blev det,. två matlådor för mej eftersom jag kunde dela upp min på två. leo äter dock som en häst och får skylla sej själv att det bara räckte till en dag =)

    ReplyDelete