Friday, April 23, 2010

fröken emotionell. och jag älskar't!

idag är en sån där dag, när jag kan längta tillbaka till högstadiet.
och då menar jag inte själva skol-gången. hatade skolan.
men känslomässigt.
i sjuan var jag kär i en kille i nian, på avstånd.
han kallades Helge och var typ skolans tönt.
så där smal och gänglig med blont fjun-hår och så åkte han till skolan på en gul moppe.

jag var så kär i honom att jag typ slutade andas när jag mötte honom i korridoren.
jag var så kär i honom att jag inte kunde sova om nätterna för att jag bara tänkte på honom.
jag var så kär i honom att jag inte kunde koncentrera mej på en enda lektion för jag undrade vad han gjorde just då.
ville sitta på bänkarna i korridoren så fort jag fick tillfälle, utifall han gick förbi.

i ett år var jag så kär i honom att det gjorde ont i hjärtat av alla känslor.

sen slutade han nian och började på gymnasiet.
då såg jag honom aldrig mer.

2 comments:

  1. ahhh! Vilken liten fin men sorlig historia!!

    ReplyDelete
  2. fast inte så sorglig. mest väldigt trevlig. man ville ju lixom ha det så där. på avstånd. skulle aldrig ha blivit nåt ändå. och sen i åttan var det väl nåt nytt objekt

    ReplyDelete