Monday, December 07, 2009

några av mina bästa miljö-sparar-tips


just nu äre ju så himla himla kallt ute. OCH inne. om man som jag inte har igång sina element exempel. men det drar ju massa energi att ha element på när man kan lösa värmen på annat sätt.
t.ex:


värmeljus, det blir inte bara varmt, det blir så himla mysigt.
jag hittade massa fina blockljus på loppisen i spånga. perfekt ju, inte bara värmer de upp min lägenhet, jag köpte dem på loppis och bidrog även där till miljö-räddningen.


ett annat tips är att när man lagar mat eller bröd eller nåt i ugnen så låter man ugnsluckan stå öppen när man tagit ut maten och stängt av ugnen. den värme som är kvar i ugnen då sprids ut i ens lägenhet. optimal dubbel-glädje.

men mitt bästa tips är givetvis att skaffa sej nån att krama, nån som ligger i ens säng och värmer upp den med sin kroppsvärme innan man själv krypit ner och sen kramar om en till man är helt varm och skön.

så nu kan du oxå rädda miljön lite.

No comments:

Post a Comment