Saturday, December 19, 2009

happy hanukkah


var på världens trevligaste hanukkah-middag igår. värsta göttis-goda maten och munkar i efterätt. och så den där sjukt snygga ljusstaken oxå.
trevligt sällskap och bra häng.

det fanns bara en nackdel.
4 personer av 6 rökte, inomhus.
mina ögon dog.
torkades ur totalt och sved och kliade.
uhuuu vad mina ögon mådde dåligt.

men det stora bakslaget kom imorse, gick upp som vanligt, tog en snabbdusch, klädde mej och åt frukost.
det var inte förrän jag borstat tänderna som ja upptäckte den unkna lukten.
luktade på mina kläder, inget. sniffade runt i lägenheten, inget.
VAD TUSAN VAR DET SOM LUKTADE???
men så slog det mej, MITT HÅR!!!
mitt långa fina nya snygga hår hade blivit besudlat med en askkopps-lukt som hette duga och det fanns ingen tid i hela världen att göra nåt åt det då.
det var ju dags att gå till jobbet.
fick nån slags gråt-panik och ville dö en stund.
men insåg att det väl bara var att bita i det sura jävla äpplet och köra på.

så nu står jag är på jobbet och försöker låtsas om att jag inte stinker som en äcklig askkopp.

fy faaaan.

No comments:

Post a Comment