Wednesday, December 16, 2009

GOTT NYTT

fattar inte riktigt att det är tio år sen man firade in millenieskiftet.
känns som igår. inte det att jag känner mej som 15-16 år igen men det går så sabla fort ibland.

men en sak ja tänkt på, det känns typ närmare att snacka om nåt som hände 1996 än nåt som hände 2006. konstigt egentligen.

millenieskiftsfirandet minns jag oxå väl.
jag ville gå på fest givetvis, nåt fylleslag i området jag bodde i, "alla mina kompisar ska ju gå"
var mitt argument till mina föräldrar.
men jag fick inte gå, givetvis. jag var ju bara 15 faktiskt.
idag tycker jag det var helt rätt av mina föräldrar, jag var en liten plutt som ville bli full.
klart man inte kan få det hursomhelst.

jag hade fixat fest-stassen tillochmed.
ett slinkigt glittrigt linne från örebro-butiken La Boom (där såldes det även sk "brevlådströjor" i diverse svettframkallande material), linnet var både kort och tajt och urringat. och till detta skulle jag givetvis ha mina svarta "savann"-byxor. såna där svarta i trikå med dragkedja som syntes fram. (skitfula egentligen, och helt osköna, men va fan,det var ju poppis)
och som pricken över i'et hade jag fixat silver-glittrigt läppstift och ett sånt där bh-band man hade i håret. top noch-1999.

men jag fick ju inte gå på nån fest, så jag var hemma med familjen, åt lyxig nyårs-middag och kollade raketer från sörbybacken ihop med dem. hela tiden iförd min sk party-outfit.
(OH HERREGUD!)
och hela tiden låtsades jag säkert ha skit-tråkigt, fast jag nog egentligen inners inne var rätt nöjd med att vara hemma i tryggheten och värmen.

när jag var 15 var jag väldigt o-cool och osäker.
önskar jag kunde åka tillbaka i tiden och peppa upp mej själv lite.
t.ex förklara för mej själv då att man inte var en tönt för att gillade att fira nyår hemma med familjen.

1 comment:

  1. brevlådströjor..just ja! 1999,allt var tvunget att vara i plastmaterial.coolt,hippt.

    ReplyDelete