Monday, November 23, 2009

hjärnspöken å sånt krafs

oh vilken bradig helg.
så himla himla bra.
mina föräldrar är världens bästa.
min mormor oxå.
och HANNA, vilken sabla toppsnäcka.

vi var ute en sväng på lördagen oxå, jag och hanna. den kvällen bjöd på typ det mesta.
rosa bubbel, medleyn av alla dess slag, modeshow med 70-tals byxor, piptröja med tillhörande bootcut-jeans, en sönderriven tshirt, gamla bekanta, nya bekanta, årets mest peppade dj, liten kille med stor scarf, diverse sura brudar, uppraggning av en kille från åland, hudfärgade strumpbyxor i överdrift, discodans, öl, skrattfest, bläckhjärtan överallt, donken-käk och kärleksförklaringar.
jag önskar alla mina helger innehöll en sån kväll.
så sabla glatt var det.

nu är jag tillbaka till eländet. hundra timmars jobb i ensamheten.
vi säger så.hej

No comments:

Post a Comment