Monday, September 21, 2009

home is where my heart is. inte i sthlm.


det blev en konstig dag.
fick nån slags panikångest-attack på mitt hallgolv.
sjukt.
hade ingen att ringa för klockan var "alla är upptagna med jobb å skola"
försökte mej på att få sällskap sen med ett friskis-pass, men det blev ingen träning.
tog en promenad istället.
tänkte på livet lite,.
jag trivs inte i den här stan.
den är för stressig. jag får ingen ro i själen.
inte ens mitt arbete är stimulerande och det är ju i princip därför jag är kvar är.
frågan är ju varför jag ÄR kvar över huvud taget
borde flytta till en mindre ort, ett ställe med mindre krav, mindre press och mindre stress.
får lixom nånslags ångestkramp i magen så fort jag lämnar lägenheten.
skulle bara vilja gå från min lägenhet rakt ut i en skog utan att jag måste gå förbi nån stor motoroväg eller åka tunnelbana/buss för att komma dit.
förstår du hur jag menar!?

jag fattar verkligen att folk gillar sthlm, det passar antagligen skitmånga med det här tempot som råder. men inte mej, därför är det dags att dra.

nu blir det popcorn och lyxfruar på tv.

1 comment:

  1. Kom till Öppsala lille vän! Här får man kolla på hollywoodfruarna med sällskap, snacks och glansig outfit. Skogen ligger precis runt hörnet och din första inkomst kan bli när du får betart för att måla könst på min killes vägg. Det har jag bestämt att du ska göra. Bästa könstnären i världa!
    Kom kom nu.

    ReplyDelete