Saturday, August 22, 2009

all at sea.....

urs ibland är det så sabla ensamt här.
ikväll ville jag absolut inte vara ensam. jag ville ha ett sällskap i min soffa.
någon som pysslade om mej efter min jobbiga arbetsdag, någon som gav mej mat och kanske lite rygg-massage. nån som lyssnade lite på mitt gnäll och klappade om mej.
eller bara nån som satt här bredvid och drack upp mitt rosé-i-petflaska-vin med mej.
bara jag slapp känna mej så ensam.
jag får en klump i magen och måste gråta lite för att jag ska få tycka lite mer synd om mej,.
jag hatar det här.
önskar jag var hos mamma å pappa nu.
jag ska bli fem år igen och bo där i radhuset och inte fundera ett dyft på vad framtiden har i sitt sköte.
hejdå

3 comments:

  1. amen tänk om vi bodde typ grannar! så jävla bra det vore!! jag längtar också efter mamma o pappa ibland när man känner sej ensam o lite övergiven..det får man göra.
    nä nu fixar vi en villa o bor i!

    ReplyDelete
  2. ja, ensamhet är inte bra för själen alls. Jag har kännt på det under de här första veckorna. Då har det ramlat in några ledsna inlägg på min blogg med, man liksom tappar sig själv när man sitter där. Men attans tar man fram ett skissblock å penna eller en bra film å "tycka synd om sig själv godis" så klarar man det ganska bra. Men jag blir lite nervös ibland när jag känner vilken glad å hoppfull människa jag är bland vänner å jim, å bitter å hopplös när jag är själv. Ska de behöva va så. Vi får nog lära oss att vara själva, se de mysiga i det fast man haft en jobbig dag på jobbet. Massera sig själv å dricka hela flaskan rosé själv också. Nu ska jag muntra upp mig med ritblock å pennor..sen ska jag på bio. Inglorious bastard med Brad Pitt..ska tydligen vara bra. Saknar dig! Håll ut i ensamheten, du ä bäst! Nu ska jag måla en kläning som jag ska döpa till Chips å Ros´e haha tyckte de va roligt.
    Puss

    ReplyDelete
  3. ååååh ni är världens bästa kompisar. pepp-sm delux. nu känner jag mej glad igen.

    och tova, hus ska det köpas, ett om dagen.

    och salli, jag saknar dej som stryk, när du var här var det himla mysigt.

    ReplyDelete