Wednesday, July 22, 2009

SEMESTERSEMESTER

shit va vi ballade ur igår, jag och leo.
vi har ju semester ihop nästa vecka och vi vill lixom åka på någon slags resa eller äventyr.
först hade vi tänkt charter, typ sista-minuten.
men de finns bara 8-dagars charter nuförtiden och jag är bara ledig 7.
sen tänkte vi på spa-resa till estland, jag tok-peppade för den idén och läste om fantastiska spa'n (nej de är inte så fantastiska i verkligen, men man kan ju få drömma) och sena kvällspromenader på nån strand i estland. måste ju vara ett otroligt bortglömt land.
så igår tänkte jag, nu ska jag banne mej boka skiten.
fullt!
alla paket-resor var fullbokade, alla flyg skit-dyra, alla båt-resor för korta och alla hotel/hostel var antingen fullbokade eller alldeles för dyra.
tillslut bara var vi så trötta å flamsiga att vi skrattade åt alltihopa och började söka efter de dyraste resorna längst bort.

idag har ja börjat fundera på semester i sverige (igen). men det är oxå dyrt och har man ingen bil får man åka tåg, tåg är dyrt, vi är fattiga.
det här suger lixom litegrann, nästan så jag blir sugen på att skita i att ta semester nästa vecka och vänta till senare. när det finns resor till hela världen som inte kostar en miljard för en vecka.
i övrigt så är antagligen gamla parfym-flaskor det finaste som finns.

1 comment:

  1. va sjukt att allt är fullbockat typ...jag skulle också spara min semester nästan.sjukt skönt att kunna vara ledig i höst

    ReplyDelete