Thursday, June 04, 2009

cheesy magneezay, yes thats me.

det är klart, jag är inte helt utan stora drömmar om framtiden. Jag drömmer inte bara om tyllkjolar i puder-rosa och att få ha turkosa fönsterkarman.
nä jag drömmer om ett cottage på country-sidan. där jag kan påta i trädgården, måla tavlor (säkert blire akvarell), dricka kaffe på förstutrappen och titta på fjärilarna som landar på mina vackra blommor jag planterat i rabatten. där ska jag ha pyssel-mayhem och bjuda över alla mina vänner att stanna över helgen eller veckan och bara umgås i trädgården och på kvällen framför min lilla öppna spis kanske. äta potatisgratäng på romantiska tallrikar och dricka rosévin i mintgröna kristallglas. baka eget bröd så det luktar ända till grannen och gå barfota över sånt där härligt grovt trägolv.
okej shit vad det lät som en romantisk chic-lit från nån brittisk kvinnlig författare, men det är typ så ja önskar det var. allt får gärna omslutas av ett svagt skimmer och glada leenden. perfekt!

4 comments:

  1. vill leva din dröm! blandat med min egna.. som ite är så olik din då förståss haha

    ReplyDelete
  2. vill leva din dröm! blandat med min egna.. som ite är så olik din då förståss haha

    ReplyDelete
  3. skulle ju va najs med ett hus alltså..typ på hösten näre är sådär myyysigt dårå..kolla här,fin väska...synd att jag inte vågar köpa saker från fjärran land haha

    http://www.asos.com/Pauls-Boutique/Pauls-Boutique-Amy-Quilted-Bag/Prod/pgeproduct.aspx?iid=533721&cid=5314&sh=0&pge=10&pgesize=20&sort=-1&clr=Pearl+Pink

    ReplyDelete
  4. jaha den länka inte..allt ska man behöva göra själv i dagens samhälle

    ReplyDelete