Friday, May 29, 2009

i ett nötskal

på bussen till jobbet idag kom jag på massa saker som är så himla typiskt mej.
t.ex:
-om jag har hittat en accessoar (ex, sjal eller väska) som jag gillar så använder jag den varenda dag, helt maniskt tills jag springer över nån ny och så byter jag till den istället.

-jag har verkligen några få favorit-kläder som jag oxå använder tills dom faller sönder, ibland när jag ser mej i spegeln innan jag går till jobbet kan jag skämmas över mej själv som har trasiga jeans(obs slitna efter år av användning, inte köpt slitna), hål i mudden på den urtvättade luvtröjan, det där gamla mamma-nattlinnet som ja klippte av till lagom linne-längd och dom där conversen som var vita med nu är gråbeiga och nästan bara sulan kvar.

får man se så sjavig ut? jag skäms, borde kasta allt det där och köpa nytt, fräscht, utan hål.

-jag kan komma på att jag gillar något, en maträtt, en frukt, ett godis, en dricka etc. och sen äta det typ varje dag tills jag tröttnat på smaken, (alltså i ca 3 månader typ). just nu är jag helt inne på avocado och vill ha med det i allt jag äter. har även haft en besatthet av pistagenötter, keso,gröna äpplen, lax mm.

varför är jag rädd för förändring och omväxling? för jag gissar att det är vad detta beror på? eller är jag bara bekväm och lite lat?

i övrigt så älskar jag karusell-hästar, även om dom kan se lite farligt vilda ut på ögonen, så har dom alltid så fasligt fina krusiduller och färger och hår.

1 comment:

  1. en sån häst är ju ett bra tatueringsmotiv

    ReplyDelete