Monday, May 18, 2009

doktorn/köket

jag fick gå till doktorn idag.
ja brukar inte gilla att gå till doktorn, oftast för att lokalerna är väldigt obehagliga, allt är så sterilt och man känner sej typ utsatt, jag vet inte. och så tar det alltid så jäääädra lång tid. vänta-vm. och så fattar man aldrig vad dom menar när dom slänger sej med massa medicinska termer och jag känner mej alltid mer förvirrad när jag går därifrån än när jag kom.

idag var det helt ok, fick inte vänta alls länge, doktorn var snäll och väldigt kort, nästan halva mej, och hon lyssnade på mina lungor, kollade mina öron och kolla blodtrycket. det var lågt. som väntat.
sen fick jag gå till labbet och ta blodprov. urs.
det gillar jag inte. sticka in saker i armvecket. brrrr...ja ryser bara av tanken.
fick titta på en bild av slussen istället och lyssna på när tanten som tog provet berättade om när hon jobbat i usa.

sen var det klart och jag fick åka hem. snabbt å lätt, färdigbrett.
så nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa och berätta vad dom såg i mitt blod, brist på järn eller vita blodkroppar eller va det nu kan va.
under tiden jag väntar ska jag kolla på matiné på tv.
ja älskar matiné-filmer, dom där gamla alltså.
när alla låter ultra-käcka.

oh jag vill äga ett kök.
eller alltså jag vill äga en lägenhet givetvis, men jag längtar tills jag får inreda mitt eget kök, precis som jag vill. med massa roliga hyllor och prylar. oooooohhh.....dream dream dream.

No comments:

Post a Comment