Tuesday, June 03, 2008

ETT ÄCKLO!

jaha så hade man stött på en äckle-gubbe då.
låg och solade på min fina randiga picknick-filt i rålis och läste min nya chic lit som mamma gett mej när det plötligt dyker upp en man bredvid mej. han har beiga shorts och tjock fleecetröja (eh fryser du lille vän?) och solbrillor och säger med hes sluddrig röst att han stått och spanat på mej en stund....
jag tittar argt på honom och ber honom gå.
han går inte. utan står kvar lätt framåtböjd och sluddrar lite otydligt. (full naturligtvis)
jag ber honom går igen...och igen...och igen...
till slut frågar jag honom med ilsk röst "men va vill du männska?"
då går han.

obehaglig till mods fortsätter jag läsa min bok, då en snubbe från ett lunchande gäng glider fram till mej och undrar va den där läskiga snubben ville och frågar om ja är ok.
jag säger att det lugtn nu när äcklot har gått och snällve-snubben säger att jag kan hojta till om gubben skulle komma tillbaka. jag tackar och han går.

en stund senare märker jag i ögonvrån hur någon står vid trädet i skuggan och stirrar på mej. äcklel-gubben igen. han börjar vanka fram emot mej och jag får hjärtklappning och börjar jätte-svettas. i detta läge solar jag ryggen och har knäppt av mej bikini-bh'n så jag ligger i ett lite taskigt läge för att skälla på han igen. han ställer sej vid min filt och lixom lutar sej över mej och sluddrar något obegripligt och jag säger att han ska gå därifrån, att jag inte vill prata med honom.
jag skickar en blick bort mot snällve-snubben och han reser sej och kommer över.
och snackar med äckelgubben på skarpen. och säger åt honom att han bara ska dra och sluta störa folk som solar som inte vill bli störda. äckelgubben blir lite arg och ställer sej nästan på min filt (PÅ MIN FINA PICKNICKFILT....INTE OK!!!"). efter många om och men och tjat hit och dit både från mej och snällve-snubben går äckelgubben till slut.
jag tackar snällve-snubben igen för hjälpen och han går tillbaka till sitt lunchsällskap.

sen ligger jag där på min filt och känner mej fett illa till mods och vill mest gå hem och gråta.
snällve-snubben och hans gäng ska gå tillbaka till jobbet men han kommer iaf fram och säger att ja nog inte ska va orolig för att äckel-gubben ska komma tillbaka och jag tackar honom YTTERLIGARE en gång.
och sen går han.
min vardagshjälte för idag.

om ja nån gång mer ser den där äckel-gubben ska jag giva honom på moppo.

No comments:

Post a Comment