Tuesday, February 12, 2008

tisdag.

verkligen en speciell dag fastän en helt vanlig.
först var jag i skolan och var skit-duktig. karvade klart alla fyra träplattor, trots att jag var överspeedad och dansade, sjöng, skrattade, härjade och var allmänt flummig. säkert jävligt jobbig enligt några seriösa tråkisar. sen tog jag tvärbanan hem för att få lite variation, hemma hoppade jag i träningskläder och drog ut på en löprunda runt kungsholmen. efter halva turen fick ja nån slags knäpp och drog igågn intervaller. efter en timmes kutande kom jag hem, dammsög hela lägenheten, diskade all disk som stått och väntat på bänken i en vecka och styrde skit goda matlådor till hela veckan. sen duchade jag och gjorde inpackning.
och sen pratade jag med mamma......morfar har dött.
morfar-alkoholisten. som jag bara träffat en gång och som försummade sina barn och barnbarn och min mormor (som är den bästa människan i världen). allt var jätte konstigt och mamma var ledsen och jag visste inte vad jag skulle säga. för mej har han alltid varit en enda stor besvikelse...men så plötsligt är han död, och han är ju trots allt min morfar. utan honom hade inte jag funnits.
ska kolla lite mer dansk film nu och fundera på hur det känns egentligen, det här.

ja jag är ju åtminstone nöjd med löp-passet och den trevliga dagen i skolan.....och städningen och matlådorna SÅKLART!

No comments:

Post a Comment