Saturday, February 02, 2008

detox - my ass

jaha i onsdags tänkte jag för mej själv: NU ska jag börja ett nytt freshare liv. ut med det gamla in med det nya, (samt att min mage varit lite ur spel senaste tiden pga stress och diverse kakfrossor.) så jag skaffade mej detox-pills. örtpiller som man ska äta i 2 veckor för att rensa kroppen på slaggprodukter. yes tänkte jag, det här kommer bli bra. jag kommer må prima, både invärtes och utvärtes. så i torsdags drog jag igång. 2 piller, 3 gånger dagligen och MASSOR med vatten. vatten vatten vatten. och så ska man begränsa intaget kaffe, alkohol, socker, rött kött och godis. jaha hurt svårt kan det vara tänkte jag.
förutom att jag glömt hur mycket kaffe det dricks på min skola, och hur djävulskt trött jag blir om jag inte får dricka mitt morgon-kaffe.

torsdag gick bra och utan några problem, jag drack te istället för kaffe. igår blev det svårare.
det styrdes kaffemys efter maten i skolan och jag fick drack vatten. handlade mat på vägen hem, stod länge vid choklad-hyllan och suktade, men valde istället en påse nötter.

men idag på jobbet kom erik ut med en kopp kaffe och det doftade himmelsk. jag höll på att dö. och det var då jag gick igenom alltihopa i huvet. 2 veckor. det är för lång tid. på två veckor kommer det hinna styras massa kaffemys och massa trivsamma öl-tillfällen. 2 dagar däremot, det är ok. så jag detoxade i 2 dagar. men nu är jag fan nöjd. jag slutar. drack kaffe för en stund sen och om jag lyckas ta mej genom snöstormen till affären ska jag banne mej köpa choklad, i mängd. jag har ingen karaktär och jag vet om det. men jag känner mej nöjd ändå. jag lyckades disciplinera mej i 2 dagar. men hallååå man måste ju få leva oxå. det där med detox var ju bara tråkigt. jag gör det en annan gång istället. när jag är lite äldre och inte dricker så mycket kaffe.


ikväll är det kostymdrama på tv så jag överväger stark att skita i vice-festen och sitta framför tv'n istället. det tycker jag att jag förtjänat efter dessa två slitsamma dagar.


No comments:

Post a Comment