Thursday, January 31, 2008

snygg erik

jaha hur lyckas jag. varenda gång jag handlar mat på daglivs fridhemsplan, vilket är typ varje dag för att ja alltid glömmer nåt eller får ett infall av frukt-cravings, så hamnar jag i hans kassa. snygg-eriks. (och då snackar vi inte snygg-erik från idol förra året, utan om daglivs egen snygg-erik.) jag vet att han heter erik eftersom han har en namnskylt på sej och han är så där sötsnygg på nåt konstigt sätt med såna där mystiska ögon. och så går man ju alltid på den att man tycker han är lite extra trevlig mot en, men det är han säkert mot alla, snygg-erik. nu har det iaf kommit till det stadiet när jag tycker det hela börjar bli lite pinsamt, för han har börjat känna igen mej och jag kan nästan tro att han undrar om jag alltid hänger på daglivs, eller så tror han att jag är helt betuttad i honom och att jag alltid letar reda på kassan där han sitter. och vi har ju aldrig direkt sagt nåt till varandra förutom
- hej
-hej
- det blir 88 kr
- ok
- vill du kvittot?
-nej tack
- ok.
-hejdå
-hejdå

urs, ska ja behöva göra ett uppehåll på dagslivs och börja handla på matpressen nu istället. så kanske han hinner glömma bort mej och sen kommer jag tillbaka om några veckor, kanske med ny frisyr el dyl och då är det bara som om vi aldrig setts. och så behöver ja inte skämmas varenda gång jag lagt upp mina varor på bandet och upptäcker att det är han som sitter i kassan och jag blir tomatröd i nyllet.
jag ska ta mej en ordentlig funderare på det här.
nu.

No comments:

Post a Comment