Monday, October 15, 2007

Helgen.

yep. klara och elin kom på besök.-
klara direkt från skolan och elin direkt från stockholm open.
Vi svepte nåra flaskor vin och drog till marie laveau! Elin drog igång snackpåsen och sen diskuterades diverse viktiga ämnen, bla såklart Doris Lessing, och härjades med diverse folk, En del snygga och en del vingliga. Kul var det iaf.
Klara försvann sen i periferin och jag å Elin tog tunnelbanan hem till mej.

Vaknade i lördags och snackpåsen gick igång igen. Lång frukost och ett besök på stan. Bakis-mat* 2 och sen hem och powernap'a. Omstyling och uppfräschning och sen på't igen.
Tog tunnelbanan till midsommarkransen på förfest/födelsedagsfest hos Pontus. PÅ förfeste var ett gäng Isländare som drack lakritssprit och hade med sej sälögon-godis. En läkare som jag försökte tuta i gotländska skrönor och ett helt gäng trevliga kisar.

Sen sprang vi, Jag, Elin, Klara och Jens till Göta Källare där Jens flickvän skulle va top model och gå modevisning. Kom dit svepte en öl, orkade inte vänta på modevisningen och stack. Men klara var givetvis först tvungen att kuta in i en glasvägg för att höja stämningen för oss andra.
Med en bula som bonus drog vi till ett russian springbreak och dansade röven av oss. Elin som kände sej lite gammal gick hem tidigare, men jag och klara stannade tills dom stängde.
Hoppade sen på tunnelbanan åt fel håll, hoppade av, fick veta att det var sista tåget, kutade i kylan till skanstull och hittade en lämplig buss hem till mej, kutade lite mer i kylan och kom hem klockan fem till kylskåpskall pizza och en varm säng. OPTIMAL kväll!

Vaknade igår och kände bara att "det här går inte an", låg i sängen halva dagen,kollade roligaste "bonde söker fru", åt lång-frukost igen, och promenerade sen mina vänner till stan och till deras tåg hem. Åkte hem och duschade, mådde dåligt, åt falafelbullar och potatismos, mådde mer dåligt, kollade dålig film och mådde ännu mer dåligt.

Så mycket fylla så lite sömn.
Tillbaka till skolan nu. Ganska trist, har ingen inspiration. Och inte har vi nån direkt kurs heller.
Näe men visst, 30tusen för det här känns värt...verkligen!
Blir nog en repa till friskis sen, måste ju väga upp mitt o-hälso-liv med lite träning.

Nästa gång du kommer på besök klara då ska vi inte gå nånstans utan en sån här karta!!!

2 comments:

  1. va? hände det ingenting i helgen?

    ReplyDelete
  2. hahah! jag ska aldrig gå uatnför din dörr igen utan en sl-karta jag lovart. den här slags nattliga färden med frys, bussplankning och strumpbyxor satte sina spår. det är ju inte lätt att komma från landet liksom.

    ReplyDelete